انجمن علمی حسابداری

انجمن علمی حسابداری مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

آیا مالیات بر ارزش افزوده با 2 درصد افزایش به 10 درصد در سال 94 می رسد؟              ...............................................................................................................................................................

براساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۴ بناست مالیات بر ارزش افزوده با ۲ درصد افزایش به ۱۰ درصد برسد که این نرخ با شرایط اقتصاد کشور متناسب نیست و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.


جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت ،گفت: برخی موضوعات که در لایحه بودجه ۹۴ مطرح شده قابل توجیه است بطور مثال می توان عنوان کرد که در شرایط کنونی اقتصاد کشور، پیشنهاد دلار ۲۸۵۰ تومانی از توجیه اقتصادی برخوردار است.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۲۳:۱۱
مدیر سایت

بیست و هفت سوال رایج و پرکاربرد در خصوص کمک هزینه ها طبق قانون کار                    ...............................................................................................................................................................

خلاصه شده شده از سایت رسمی وزارت کار و رفاه اجتماعی


1- میزان حق مسکن کارکنان  در حال حاضر چقدر میباشد؟

هیات وزیران در جلسه مورخ 29/04/1384 بنا به پیشنهاد شورای عالی کار و به استناد ماده واحده قانون اصلاح طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارمندی مصوب ۲۷/۱/۱۳۵۹ شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران- مصوب ۱۳۷۰- تصویب نمود که : "حق مسکن کارکنان  به میزان یکصد هزار (۰۰۰/۱۰۰) ریال تعیین می گردد."

۲- آیا در نیمه اول سال که ماهها 31 روزه هستند باید به کارکنان  از بابت کمک هزینه های مسکن، خواروبار و عائله مندی 31 روزه پرداخت گردد یا 30 روز؟

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۲۲:۵۵
مدیر سایت

نوزده سوال رایج و پرکاربرد در خصوص نوبتکاری و شبکاری طبق قانون کار                       ...............................................................................................................................................................

خلاصه شده شده از سایت رسمی وزارت کار و رفاه اجتماعی

۱-فوق العاده نوبت کاری کارمندان نوبت کار چگونه محاسبه می شود ؟

جهت محاسبه در صد فوق العاده نوبت کاری کارمندان یک واحد لازم است یکصد و هفتاد و شش ساعت اول کارکرد  هر کارمند در طول ماه از کارت تایمکس استخراج و سپس نسبت ساعاتی که در تعداد ساعات استخراج شده به ساعت شب (22 الی 6 صبح ) مقارن بوده محاسبه گردد . چنانچه نسبت محاسبه شده به نیم (نصف) نزدیک باشد فوق العاده نوبت کاری معادل 5/22درصد مزد و چنانچه به سی و سی صدم (33/.) نزدیک باشد میزان فوق العاده 15 درصد خواهد بود . به طور مثال چنانچه کارمند نوبت کاری در طول ماه 190 ساعت کارکرد داشته باشد و از 176 ساعت اول کارکرد مزبور حدود 87 ساعت به ساعات شب افتاده باشد فوق العاده نوبت کاری 5/22 درصد خواهد بود .

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۲۲:۴۲
مدیر سایت

هفده سوال رایج و پرکاربرد در خصوص عیدی و پاداش طبق قانون کار                                     ...............................................................................................................................................................

خلاصه شده شده از سایت رسمی وزارت کار و رفاه اجتماعی


- میزان عیدی و پاداش کارکنان  مشمول قانون کار چقدر می باشد؟

به موجب ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارکنان  شاغل در کارگاههای مشمول قانون کار مصوب 6/12/70 مجلس شورای اسلامی ، کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارکنان  خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند ، مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان  نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند ضمناً بر طبق تبصره یک ماده واحده مذکور مبلغ پرداختی به کارکنان ی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده اند باید به ماخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد ، مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده موضوع ماده واحده این قانون تجاوز نماید . در کارگاههایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبلغ فوق پرداخت می کنند برابر تبصره 2 ماده واحده فوق عرف کارگاه معتبر می باشد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۲۲:۳۴
مدیر سایت